Parti baki hai! - Reisverslag uit Calangute, India van Miriam Beek - WaarBenJij.nu Parti baki hai! - Reisverslag uit Calangute, India van Miriam Beek - WaarBenJij.nu

Parti baki hai!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

21 Mei 2011 | India, Calangute

De reis is begonnen!!

De laatste dagen in Mysore waren inhoudelijk niet meer heel boeiend. Wij hadden voor alle docenten een klien afscheidscadeautje gemaakt wat ze heel leuk vonden. Op vrijdag gingen we nog last-minute naar Suttur (waar de Svamigi (geen idee of ik dat goed schrijf) woont die JSS financieerd). Helaas was hij er niet dus konden we hem niet meer ontmoeten. We hebben nog wel wat naar de school daar gekeken en een 'mass-marriage' bekeken. Heel gek. Daar mochten dus 5 stellen tegelijk trouwen (ooh wat keken ze allemaal gelukkig..) omdat hun families geen geld hebben (of niet genoeg) om de bruiloft te financieren. Wij waren (natuurlijk) het hoogtepunt van de bruiloft. We werden officieel door de microfoon bedankt voor onze komst en fotos en namen werden verzameld voor de lokale krant. haha. 'S middags kregen we een certificaat van Sir (Jeeeej!) en een afscheid van het personeel. Dit held in dat wij in een collegezaal helemaal vooraan moesten gaan zitten en al het personeel (docenten, officemedewerkers etc) achter ons zat. Sir ging een kleine speech houden en wij mochten ook wat zeggen. We waren hier niet echt op voorbereid en ik kreeg toch geen woord uit mijn keel omdat ik anders moest gaan huilen (wat ben ik toch erg he) maar we verzonnen natuurlijk wel even een mooi speechje. Daarna kregen we Chai en een bordje met een lokaal snoepje en chips. ER werd niets gezegd en iedereen was maar aan het eten. Toen we klaar waren bleek dat dat hetgene was waar iedereen op zat te wachten! Dus stond iedereen meteen op. Op de gang zeiden we dan gedag tegen iedereen en gingen we weg... het meest vreemde afscheid dat ik ooit heb gehad!.. Buiten nog maar een laatste keer naar het JSS ISH gekeken.. heel gek om te bedenken dat we hier nu niet meer zouden komen..
In onze PG aangekomen gingen we onze laatste spullen maar even inpakken. We hadden ook nog wat spullen die we niet mee konden nemen dus die wilden we aan aunty geven. Als bedankje daarvoor dat ze had gezegd dat we de ene extra dag die we bleven slapen niet hoeven te betalen. Nog een foto en signeersessie met onze buurmeisjes en dan waren we eigenlijk klaar voor vertrek.. Alleen moesten we nog wel geld van aunty terug krijgen. We hadden namelijk in het begin 5000rs borg moeten betalen waarvan we op het einde 4000rs terug zouden krijgen. Sneha had met haar afgesproken dat ze ons 1000rs zou geven want dan hadden we met de rest onze laatste huur betaald. Aunty kwam dus en gaf iedereen 400rs.. HUH? wij in protest natuurlijk maar volgens haar was dat voor die extra nacht, die ze ons eigenlijk kcadeau zou geven! Aangezien auntys engels niet het beste is dus maar snel sneha gebeld die heftig ruzie ging maken aan de telefoon.. een aantal telefoontjes en 1 uur verder kregen we 100rs extra en dat was het dan... AAARGH! DIt sloeg echt helemaal nergens op! AUnty ging gewoon weg naar huis en wij gingen uit protest nog maar wat van onze dingen die we aan haar hadden gegeven terug pakken. We konden ze nog steeds niet mee nemen maarja als zij ze maar niet kreeg!! Echt zooooo stom! Maar goed.. na een tijdje kwam onze driver (Ahmed) om ons op te halen en naar ons afscheidsetentje met Sneha en de jongens te brengen (ons vriendengroepje waarmee we ook in Mangalore waren). Na wat eten moesten we toch helaas echt afscheid nemen.. Ik vond het zoooooo erg!! Ik moet er nu nog om huilen als ik eraan denk.. ik spring er dan ook maar even overheen nu.. ;)
NU begon de reis! 14 uur naar Goa! Ik weet niet hoe Ahmed (en wij dus ook) het hebben overleefd want hij heeft dus onderweg gewoon niet geslapen! Alleen om de zoveel tijd even gestopt... Maar goed. We kwamen wel aan in Goa. ;) Meteen even bustickets gehaald om naar Mumbai te komen de volgende dag en dan door naar Calangute beach, waar we een hotelletje gingen nemen. Heeeeel lmooi hotel (maar niet heus) maar het was wel goed genoeg voor 1 nachtje en kostte maar heel weinig. Na een hapje gegeten te hebben gingen we naar Baga Beach, waar we lekker gingen liggen. In onze kleren want iedereen staarde ons aan.. :-S later kwamen we erachter dat er verderop wat meer blanke meisjes lagen die ook een bikini aan hadden dus pakten we onze kans en gingen ook daar liggen om toch nog maar eeen beetje zon op ons lichaam te krijgen (je wordt hier echt niet bruin!!). Na een tijdje hadden we er wel genoeg van en gingen we terug naar onze kamer. even opfrissen en klaar maken voor de avond wnat Goa is het Party-plekje! Hier gaan die Indiers nartoe om vakantie te vieren!
Eerst nog even op Bo (een vriendin van Frie) wachten die ook naar Goa kwam om met ons mee te reizen). Daarna gingen we dan eindelijk gezellig op stap naar de 'Mamboo'! Jeej. Parti baki hai! ;) (Hindi voor iets van 'we hebben nog de hele nacht om te feesten'). Ahmed hadden we gevraagd om mee te gaan omdat de jongen van het hotel mee was gegaan en die gedroeg zich nogal vreemd dus hem erbij te hebben was wel fijn. Ahmed was zelf (zo hoorde we die avond pas) ook pas 25 dus dat was helemaal gezellig. :)
De volgende ochtend gingen we alweer uitchecken om nog wat van Goa te zien. Ahmed bracht ons nar Panaji (Panjim) en Old Goa waar we de Se Cathedral (de grootste kathedraal van azie) en nog wat andere dingen bekeken. Daarna gingen we naar Margao Beach om daarna door Ahmed bij het Margao busstation afgezet te worden om de 15uur reis naar Mumbai aan te gaan!!.. Dat betekende wel weeeer een afscheid van iemand want ook Ahmed (wat een een geweldig lieve jongen!) zouden we nu natuurlijk niet meer zien.. Ik HAAAAAT afscheid nemen!.. bah..
Maar goed...de bus in en op naar:
MUMBAAAAI!!