Agra .. of de stad van Aladin en Jasmin! ;) - Reisverslag uit Agra, India van Miriam Beek - WaarBenJij.nu Agra .. of de stad van Aladin en Jasmin! ;) - Reisverslag uit Agra, India van Miriam Beek - WaarBenJij.nu

Agra .. of de stad van Aladin en Jasmin! ;)

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

31 Mei 2011 | India, Agra

Weer 14 uur later (natuurlijk duurde het NIET 12 uur zoals gepland ondanks dat de trein op tijd reed ;) ) kamen we aan in Agra.
Meteen naar ons hotel met de beste blik op de Taj Mahal! haha! =)
Super leuk al van ver weg!
We gingen deze attractie toch nog maar even bewaren voor de volgende dag en gingen eerst wat andere dingen in Agra bekijken zoals het Red fort en de baby Taj (schattig he! ). De volgende dus gingen we vroeg opstaan om de Taj mahal bij zonsopgang te zien maar helaas was het heel bewolkt en was het dus niet zo speciaal als het hoort te zijn. Misschien hebben we daar mogen nog een kans voor. Vandaag gingen we natuurlijk wel naar binnen!! SUUUUUUUUUUPER mooi!! Echt niet te beschrijven! Hoeveel fotos je ook maakt je kan de schoonheid ervan echt niet vastleggen! :)
Nu hadden we al helemaaaaal het gevoel dat we in Disneys *aladin* zitten! haha. Echt alles hier doet je denken aan die film! (toevallig ook dat we de film twee weken geleden nog op tv hebben gezien hier. ;) ).

Nou, morgen ochtend gaan we dus met de trein naar delhi en gaan daar onze laatste 2 dagen doorbrengen! En dan is het sprookje afgelopen!.. Het voelt echt enorm dubbel. aan de ene knt mis ik jullie natuurlijk allemaal heel erg maar aan de andere kant is dit toch ook wel een klein beetje *thuis* geworden (in mysore dan). En het is zooo jammer dat het al afgelopen is ook al betekend dat dat ik jullie allemaal snel weer kan zien!...
In mijn dagboekje heb ik een heel lang mooi lijste met dingen die ik wel en niet ga missen maar er zijn wel een paar die ik even met jullie wil delen (er zijn er veeeel meer maar dit is wat me als eerst te binnen schiet ;) ):

NIET missen:
- al dat vuil op straat (dat breekt echt mijn hart!)
- opletten voor koeienvlaaien
- gefrituurd eten
- AUNTY (grrrr)
- gedwongen worden om te eten! ;)
- dat korte-termijn-plannen en niet doorgaande of last-minute verzette afspraken
- ...

WEL missen:
- De lieve mensen en vrienden in Mysore
- Frie en Nadya (het roedel) die naast me in bed liggen
- koeien op straat (er ligt er toevallig net een 3 meter verderop lekker midden op straat te chillen..)
- authentiek indias eten
- De religies die allemaal zo vredig naast elkaar leven
- Mijn Slawars en Dupatta!!
- ...



Over 3 dagen kom ik dus al terug en ik ben heeeeel beniewd hoe het zal zijn! Ik ben in ieder geval echt heel blij en dankbaar dat ik deze kans heb gekregen en heb gepakt!

Nog maar 3 dagjes en dan kom ik gevoelde 10 kilo zwaarder, bijna ongebruind maar vooral om een aantal vrienden en VEEEEL geweldige ervaringen rijker weer naar huis!...

  • 01 Juni 2011 - 07:05

    Angela:

    Nur noch zwei Tage! Wir freuen uns auf dich! Ich kann mir gut vorstellen, dass du diese und andere Dinge vermissen wirst. Hoffentlich kannst du dich auch schnell wieder an die westliche Lebensart gewöhnen.

    Bis bald! Mama

  • 01 Juni 2011 - 07:30

    Corrie:

    Lieve Miriam, we wensen je een heel goede terugreis!
    Veel liefs van Paul, Thom, Simone en Corrie

  • 01 Juni 2011 - 07:30

    HP:

    Schön, dass du bald wieder da bist. Bin schon ganz gespannt, an welcher Stelle wir die gefühlten 10 Kilo finden werden ;-)
    Ich beneide dich um all die Erfahrungen, die du in Indien gemacht hast. Sie werden dir in deinem Leben und in deinen Erinnerungen/Gedanken noch viel Freude machen.
    Wir freuen uns auf das Wiedersehen!
    Noch ein kleine Bitte: Kannst du nicht einen klitzekleinen Elefanten mitbringen? Würde sich gut bei uns im Garten machen und Leona hätte bestimmt viel Spaß mit ihm. Euer Balkon ist vielleicht doch etwas klein :))

    Grüße HP

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 12548

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 04 Augustus 2015

Crazy China

17 Maart 2013 - 19 Juni 2013

Exploring South America

12 Maart 2011 - 04 Juni 2011

Stage, Studie en Rondreis in India

Landen bezocht: