Elephant washing!! - Reisverslag uit Madikeri, India van Miriam Beek - WaarBenJij.nu Elephant washing!! - Reisverslag uit Madikeri, India van Miriam Beek - WaarBenJij.nu

Elephant washing!!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

15 Mei 2011 | India, Madikeri

Namaste, lieve mensen!

Het laatste weekend in Mysore is alweer over en nu dus nog maar 5 dagen te gaan voordat de reis richting het noorden gaat beginnen! Na weer een kleine verandering in de planning daarvan gaat vandaag ons Busticket naar Mumbai gecanceled worden en gaan wij met een driver op de 20ste ‘s avonds richting de staat Goa. Van het weekend gingen wij namelijk met Sneha naar Coorg en Dubare forest om daar rond te kijken en olifanten te wassen. Aangezien de busverbindiingen daar blijkbaar niet zo goed zijn had zij een auto met chauffeur gehuurd om ons daar naartoe te brengen en rond te rijden. Aangezien zij nog steeds van mening was dat het heeeeel jammer was dat wij niet naar Goa zouden gaan (dat vonden wij ook ja, maar met bussen en treinen is het in die tijd die we hebben niet te doen) ging zij eens aan de chauffeur vragen hoeveel het zou kosten om ons daar naartoe te brengen. Nou, naar wat onderhandlingen (waar wij helemaal niet echt iets van mee kregen omdat het in het Kannada was) zei ze ineens dat hij ons wel naar Goa wilde rijden voor een best goed prijsje! Uiteindelijk hebben we nu dus afgesproken dat hij ons op vrijdag avond komt ophalen, hij ons tijdens de 14 uur durende rit wat dingen onderweg laat zien als daar de tijd voor is, hij ons 2 dagen overall naartoe brengt in Goa en ons de 23ste ‘s avonds naar het busstation brengt vanuit waar we dan met de bus naar Mumbai zullen rijden. Helemaal geweldig dus!!! En veilig natuurlijk (dat is voor jullie het belangrijkst neem ik aan ;) ).
In Mumbai hebben we dan 3 volle dagen de tijd om rond te kijken voordat ons vliegtuig op de 26ste in de ochtend naar Delhi gaat. Vanuit Delhi willen wij direct door naar Varanassi, om dan vanuit daar via Agra (Taj Mahal) terug te gaan naar Delhi. Daar hebben wij dan nog 3 dagen voor dat ons vliegtuig op de 3e naar Nederland gaat.
Maar goed, ik wil jullie natuurlijk eigenlijk vertellen over het afgelopen weekend:
Na een ritje van ca 1 ½ uur kwamen wij op zaterdag als eerst aan bij de ‘Golden Temple’. Dit is een Buddha Tempel en zag er echt suuuuuuper mooi uit! Weer eens even wat anders dan een Hindutempel.
Nadat we dit hadden bekeken gingen wij door naar de Dubare forest waar het olifanten Camp zit. Helaas bleek dat de wastijden al afgelopen waren en wij dus de volgende dag terug moisten komen dus gingen we weer in de auto om naar de ‘Abby Falls’ te rijden. Dit is, zoals de naam al zegt, een waterval. Heel mooi maar rond deze tijd van het jaar is er helaas minder water en zijn ze blijkbaar veel onspectaculairder dan anders. Mooi was het alsnog! Daarna gingen we door naar Madikeri, dat bekend staat om koffie. In dit gebied zijn langs de wegen dan ook bijna overall koffieplantages te zien. Nadat we een hapje hadden gegeten gingen we naar Rajahs Seat. Dit is een uitzichtspunt. Echt heel mooi! Aan de overkant ervan was een klein treintje (zo’n kindertreintje als je wel eens in attractieparken hebt). Sneha wilde heel graag ermee gaan rijden en vroeg aan een medewerker waar het reintje naartoe gaat. Volgens hem kon je het hele uitzicht ermee zien enzo, dus iedereen maar 10 rupee betalen en dat treintje in! Helaas bleek na 1 minuut dat het treintje alweer aankwam in het ‘station’ en wij hadden alleen maar een paar boompjes gezien, mooi belazerd dus, hahaha. Maar we hadden lol en daar gaat het om. ;)
Toen gingen we nog naar een tempel maar deze was helaas gesloten. Veel meer was er helaas niet meer dichtbij in de buurt dus ging het ritje verder naar de HomeStay, waar we die nacht zouden gaan slapen. Die avond hebben we niet meer zo veel gedaan (we zaten dan ook, net als toen in Kerala, midden in de Jungle, in the middle of nowwhere ;) ) dus gingen we maar vroeg slapen.
De volgende ochtend poging 2 voor olifanten wassen! Deze keer lukte het gelukkig wel! Na een kort ritje met een bootje van de ene kant van het water naar de andere kant, waar de olifanten zaten, zagen we ze al lekker in het water liggen en staan! Zoooo lief!! Hihihi. Ons olifantje lag lekker op zijn zij en liet zich door iedereen scrubben en aaien. Ik vroeg me eerst sterk af of de olifantjes dat wel leuk vinden maar ze leken er wel van te genieten. :) Ze voelen echt heel gek aan! Een beetje ruw, en ze hebben allemaal haartjes, die prikken, haha. En dat slurfje!!! De olifant die wij aan het wassen waren lag in het water dus hij stak het einde van zijn slurf boven het water uit om te ademen, dat zag er zo grappig uit! En toen het bebyolifantje naast ons klaar was met gewassen te worden ging het ons ook even lekker nat spuiten nadat het was opgestaan! Haha. Geweldig.
We gingen ook nog even kijken hoe de olifanten gevoerd werden
Na dit avontuurtje gingen we met het bootje terug naar de overkant om terug t egaan naar de home stay. Een douchje was nu wel fijn. ;)
Daarna gingen we op weg naar Mysore met een tussenstop bij de ‘Irpu Falls’ en redden we door Nagarahole National Park, waar we behalve wat herten en aapjes wederom niet zo veel diertjes zagen (gelukkig hadden we deze keer geen dure tickets voor een safari gekocht. ;) ).
Toen we ‘s avonds terug waren op onze kamer was ik echt doodmoe dus maar weer voreg slapen (wordt echt een oud wijf hier. Haha).
Maar het was wel een geweldig laatste weekend hier!!!

Deze week gaat er denk ik niet meer veel boeiends gebeuren. Vandaag zitten we op de Uni en alle postings die we konden krijgen hebben we wel gehad nu.
Ik hoop nog even iets van me te laten horen voordat we gaan reizen!

Tot snel dus!
Groetjes!!

• 16 Mei 2011 - 06:27

Miriams Mama:

Welch ein Abenteuer, Elefanten schrubben und sich anschließend von denen noch nass spritzen lassen. Genießt die letzten Tag an der Uni!
    Alles Liebe Mama

• 16 Mei 2011 - 07:19

Anita:

de laatse week en dan de terugreis alweer, snel dan toch weer ineens, Geniet er nog even van, vlekjes Anita

• 16 Mei 2011 - 11:52

Corrie:

Leuk, die olifantjes knuffelen! Fantastisch dat je nog wat meer van India kunt gaan meemaken. Varanasi is een heel bijzondere belevenis. Als ik je een tip mag geven, liever een dagje langer Varanasi dan Delhi, gewoon op een stoepje aan de Ganges zitten en alles bekijken is al een fantastische ervaring. Geniet met volle teugen van het laatste stukje van je reis!
    Veel liefs van Paul, Thom, Simone en Corrie

• 17 Mei 2011 - 08:19