Grote verhuizing.. - Reisverslag uit Mysore, India van Miriam Beek - WaarBenJij.nu Grote verhuizing.. - Reisverslag uit Mysore, India van Miriam Beek - WaarBenJij.nu

Grote verhuizing..

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

21 Maart 2011 | India, Mysore

Wij zijn verhuisd! En nee, uiteraard niet naar de plek waar ik de vorige keer over schreef want de plannen zijn weer eens veranderd. ;)
Maar op dat "mooie" verhaal kom ik zo terug.
Op vrijdag gingen wij eerst naar "Sahanna". Dit is een school voor speciaal onderwijs. Ik heb daar 2 kinderen met slechthorendheid gezien, die echt enorm oud eruit ziende hoortoestellen hadden. Bij 1 van de meisjes werkte hij zelfs niet meer, wat erg onhandig was/is omdat zij echt bijna niets kan horen zonder haar toestellen. Met hen werd er gewerkt aan discriminatie van woorden (voor die niet-logos: dat houdt in dat er met hen geoefend werd woorden die op elkaar lijken (kwa klank) te onderscheiden). zij waren erg lief. Ik moest van hen in hun vriendenboekjes schrijven. hihi.
Daarna zag ik een jongen van ca 6 jaar met syndroom van down (een super schattig, verlegen jongetje!) en een tweling van ca 12 die allebei geestelijk gehandicapt zijn en waarmeee gewerkt werd aan het begrip van het concept "meer en minder" (=bijvoorbeeld 3 appels zijn MEER dan 1 appel en andersom). Dit ging niet zo heel goed dus heb ik ook zelf wat ideeen ingebracht, die de meisjes (die hen behandelden) ook hebben uitgevoerd. :)
'S middags gingen wij naar het ziekenhuis. Daar werrd ons verteld dat wij een brief moeten schrijven naar de directeur van JSS (de man boven de prof) over dat wij willen verhuizen en waarom. Waar dat op sloeg.... geen idee! 5 minuten nadat we de brief hadden geschreven werd ons verteld dat Sir heeft besloten dat wij niet in de kamer mogen wonen, die wij hebben uitgekozen maar dat wij toch in een van de kamers moeten wonen die wij als eerst (dus voor woensdag) al hadden bekeken (en die eerst niet goed genoeg waren volgens hem maar goed). Dat was zooooooop balen! Want die kamer die we hadden gekozen was erg schoon, lekker koel, dichtbij alles en goedkoop! Maar het werd erg(er):
meteen werd er gezegd dat we nog dezelfde dag gaan verhuizen. Dus meteen naar de auto en nog eens naar dat Hostel toe om het vast te maken. Wij wisten al dat wij 5000rs als een soort borg moeten betalen waarvan wij 4000 op het einde weer terug krijgen dus nog even pinnen want zo veel geld hebben wij nooit bij ons natuurlijk (is hier heel veel geld!).
Dus 1x 5000 gepint en op naar dat hostel. Om welke reden dan ook kwamen er 4 docenten mee daarheen om het te regelen (de docenten zijn trouwens allemaal maar 5 jaar opuder dan ik). Daar moesten wij eerst weer eens formulieren gaan invullen (uiteraard in dit bureaucratische land) waarvoor wij dan ook nog eens 50rs pp moesten betalen (what the...?!?!) maar oke...
Toen gingen wij de 5000 betalen en bleek dat wij PP die 5000 moesten betalen!!! Nouja, dus eerst maar even naar ons guesthouse, spullen inpakken en weeeer pinnen. We waren ondertussen behoorlijk geirriteerd door alles maar goed zo is het nou eenmaal dus blijven lachen... Terug bij het hostel dus betaald en moesten we nog 15 minuten wachten omdat de poetsvrouw nog niet klaar was met onze kamer schoon te maken. Best... Wassim (een van de docenten) zei dat we haar mnaar mnoesten tippen omdat ze dan ook de volgende keren goed schoon gaat maken . Uiteraard deden we dat ook. Toen ging iedereen weg en wij onze kamer op maar toen begon het balen pas echt!!:
De kamer zat vol mosquitos, de WC spoelt niet door, uit de douche kwamen maar 2 straaltjes, alles was echt vies (geen idee wat die poetsvrouw 30 minuten lang heeft gedaan) en er liep al meteen een kakkerlakje rond... Feest! 'S nachts begon de "waakhond" (een klein wit hondje, die wij liefkozend "Rabie" (=tollwut/hondsdolheid) noemen) heel lang te huilen en blaffen. Ik had eerst niet door dat het een hond was en maakte een bbeetje slaapdronken de rest wakker met de verkondiging dat ik dacht dat er een aap in de badkamer zou zitten... (jullie begrijpen wel dat ik nu in een deuk lig tijdens het typen, hier achter de computer).
Dat was dus echt een ENORME baaldag!
Maar goed, maar weer accepteren dat het zo is als het is want je kan er toch niets aan doen..
Wij hebben wel als "compliment" een TV gratis gekregen... alleen jammerd dat die het niet doet... ;)
Nu wonen we wel lekker midden in de stad en 5 minuten lopen van het zieknhuis dus dat is wel handig!!

• 22 Maart 2011 - 15:38

Miriams Mama:

Na, da habt ihr ja die richtige Wahl mit eurem Zimmer getroffen. Dafür habt ihr jetzt sicher jeder ein eigenes Bett. Was machen da schon ein paar Moskitos oder Kakerlaken?
    Bis zum nächsten Bericht! Bussi von Mama

• 22 Maart 2011 - 16:28

Piet En Nardie:

hoij mirjam leuk om je verslag te lezen tim vertelde dat jij dat deed zoo kunnen wij je een beetjr volgen groetjes van buurtjes piet en nardie {49-4}